Saturday, May 21

First movie date after almost a year!

Midnight show tadi kami went to watch the latest Pirates of The Caribbean : On Stranger Tides and to me it is the best one so far! Oh yeah!

I wasn't excited or have any high hopes since the last sequel was a bit crappy lah. A bit too dark also, I have a thing with Dark movies... Tak cukup lampu kind. Ahahah. Another example would be Batman. Oh. Me no likey!

Amin yang memang the one yang excited Dari awal, it was his idea also, I pegi beratur and beli je alang-alang nak beli tix lain. Guess what?!

1) Amin terkejut and melatah and oh yeah it was quite a jump jugak! I couldn't stop laughing. Melatah dia ni dah getting out of hands. Hahaha Ingat balik pon boleh gelak! Alasannya, "ish.. I dah lama tak tengok wayang lah!" ohhh righttttttttt...

2) He slept! Yes towards the part dah nak habis, dia boleh tidur. Dah sampai credit, he told me "bie, I tertidur" hahaha dah la kita duduk kat twin seat tapi I tak sedar pon. Haha kan twin seat macam sharing seat. As usual bila tgk wayang muka I dah macam nak mask screen tu. Haha. So tak nampak la dia pun. Jadinya I la yang kena cerita balik. Of coz the shorter version since he never like yang I suka melalut cerita :)

3) Tu saja. Melampau lah nak banyak-banyak.

I never liked Penelope Cruz... Mulanya pasal love triangle Cruz-Cruise-Kidman. Tapi in this show boleh la terima. Not so gedik as I imagine it would be. So ok lah her being there. Whatevs...

So if u haven't watched it yet, pls go!

I give 2 thumbs UP. ENTERTAINING!

No comments: